MÁTÉSZALKALEAKS

2016 januárjában új, megoldandó ügy került csapatunk látókörébe. A kapcsolatépítő beszélgetések során felmerült, hogy valami nem lehet rendben a vasúttársaság számlázási rendszerével, mert Mátészalka és Debrecen között ugyanarra az útvonalra és ugyanarra a vonatra és kilométerszámra egyszer 1400 forintot kér a vasúttársaság, másszor pedig 1490 forintot. Lázas kutatásba kezdtünk, hogy megtudjuk, mitől lehet ilyen eltérés. Megtudtuk, hogy a Mátészalka-Nyírbátor vasútvonal regionális kezelésbe került, és az illetékes minisztérium erre a viszonylatra kedvezményes tarifát állapított meg, míg a Mátészalka-Debrecen viszonylat viszont országos kezelésű vasútvonal maradt. Ez a változás zavart okozott a vasúttársaságon belül, hiszen a pénztárosokat senki sem tájékoztatta arról, hogy akkor a változás után Mátészalka és Debrecen viszonylatra egy vagy két jegyet állítsanak ki. Így, sokszor előfordult az, hogy míg az egyik pénztáros két jegyet állított ki, az elsőt Mátészalka-Nyírbátor (regionális), majd a másodikat Nyírbátor-Debrecen (országos) viszonylatra, addig egy másik pénztáros Mátészalka-Debrecen viszonylatra adott egy darab jegyet. Az első esetben a két jegy együttesen: 1400 forintba kerül, míg a második esetben 1490 forintba. Munkánk eredményeképp az 1400 forintos jegy kiállítása lett az irányadó.

Így szerveződtünk

Levéllel fordultunk a MÁV-Starthoz, hogy adjon ki állásfoglalást az ügyről. Közben a nyilvánossághoz fordultunk. Tagjaink mémgyártásba kezdtek. További nyomásgyakorlásként a tömeges levélírás módszerét alkalmaztuk. Tagjaink visszajelzése alapján több mint száz levelet sikerült küldeni a vasúttársaságnak. A  nyomásgyakorlás  eredményes  volt,  mert  a  vasúttársaság  a  következő  levelet  küldte részünkre:

 

Tisztelt Lintényi Levente Ákos! Köszönettel vettük elektronikus levelét, mellyel kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk: Az NFM döntése alapján az alacsony forgalmú vonalakon üzletpolitikai kedvezményként regionális tarifa került bevezetésre. A jegykiadás során alapelv, hogy az eltérő díjszabású szakaszokat külön-külön kell megállapítani és össze kell hasonlítani az országos tarifa alapján kapott árral. A jegykiadó az Utassal együtt dönti el, hogy melyik díjszámítást alkalmazza a jegykiadás során (jellemzően, amennyiben az Utas kívánsága ettől nem tér el) az alacsonyabb árat alkalmazzák munkatársaink.” MÁVSTART Vasúti Személyszállító Zrt.

A vasúttársaság adatai alapján, amelyeket közérdekű adatigénylés útján kaptunk meg, az egy évre vetített fizető utasteljesítmény 660 ezer fő a Mátészalka-Debrecen vasútvonalon. Számításaink szerint éves szinten 30 millió forint marad az utasok zsebében az intézkedés és nyomás- gyakorlásunk eredményeképpen.

 

Tags:
0 Comments

Leave a reply

or

Log in with your credentials

or    

Bejelentkezés Facebook nélkül:

Forgot your details?